AZ BİLİNEN AMA ASLINDA FAZLASIYLA YAYGIN OLAN RAHATSIZLIK : MISOPHONIA ☕🍽 😫

Ağız şqpırdatması, sakız çiğneme, çatal sesleri, nefes alma gibi seslerden fazlasıyla rahatsız oluyorsan : Misophonia Hastalığına sahip olabilirsin.

Peki nedir “Misophonia”?📥

💫Misophonia hastalığı henüz DSM-5’te yer almayan ve son yıllara kadar hastalık olarak kabul edilmeyen bir durumdu.
💫 Ağız çarpıdatarak yemek yenmesi, hüpleterek çay içilmesi, yüksek sesle nefes alınması, cakkır cakkır sakız çiğnenmesi vb. aslında bir çok kişinin rahatsız olduğu durumlardır. Ki toplum içerisindeki görgü kurallarına ters düşmesi de bu hoşlanmama durumunun “normal” olduğunu gösterir.

💦Ama bazılarımız bu sesten hoşlanmama durumunun çok daha fazlasını yaşarlar. Öfkelerini kontrol edemezler, çıldıracak gibi/dehşete kapılacak gibi hissederler. Sinirden ağlarlar, çok büyük tepkiler verirler. Ve bu sesleri duymamak için ortamdan uzaklaşmayı / kulaklıkla müzik vs. dinlemeyi/ onların yaptıklarının aynısını yapmayı kaçış yolu olarak bulurlar.

💦Ancak bunlar kalıcı çözümler olmadığı gibi sosyal ortamlardan uzaklaşmasına ve yaşam kalitesinin düşmesine yol açar.
💦Bu bireylerin frontal lobları diğer insanlara göre farklılık gösterir.
💦Henüz tam bir tedavisi olmayan bu rahatsızlık bir çok yönden OKB’ye benzemekle birlikte misophania görülen bireylerde Okb ve depresyona da sıkça rastlanmıştır.

TEDAVİSİ NASILDIR?

💦 Bu nedenle tedavi esnasında ilaç kullanılması ve psikoterapi/hipnoterapi gibi yöntemlerin bireylere göre geliştirilerek kullanılması; bireyin yaşam kalitesini artırmasına ve bulunduğu kaygı durumundaki azalmalara yardımcı olacaktır.

💌 LÜTFEN İNSANLARI YARGILAMADAN ÖNCE ÖĞRENELİM!
👉Çünkü bu gerçekten var olan bir hastalık ve sizin keyfi/keyfi olmayan (rahatsızlık veren) davranışlarınız başkalarının hayatını çok olumsuz etkiliyor olabilir. Bu yüzden önce saygı, hoşgörü ve anlayışla yaklaşalım.

✍ Psikolog Merve Koçu ✍